KA121-VET Projesi Nedir?

  • KA121 programı, VET (iVET ve cVET) öğrencileri ve personeli için öğrenme hareketliliği etkinlikleri düzenlemek isteyen bu alanda aktif olan VET sağlayıcılarını ve diğer kuruluşları desteklemektedir. Ayrıca, bireylere ve VET sağlayıcılarına öğrenme fırsatları sağlamak ve diğer kuruluşların uluslararasılaşmasını ve kurumsal gelişimini desteklemektir.

 

  • Mesleki Eğitim ve Öğretim sağlayıcılarının yüksek kaliteli hareketlilik projeleri yürütme kapasitelerini artırmak ve uluslararasılaştırma stratejileri geliştirirken kaliteli ortaklıklar kurma yeteneklerini geliştirmek.

 

  • Hareketliliği temel veya sürekli mesleki eğitimde öğrenenler için gerçekçi bir olasılık haline getirmek ve eğitimin kalitesini ve etkisini artırmak.

 

  • KA121 kapsamında desteklenen tüm faaliyetler Erasmus Kalite Standartlarına uygun olmalıdır:
    • Temel İlkeler
    • Hareketlilik faaliyetlerinin iyi yönetimi
    • Kaliteyi sağlamak ve katılımcıları desteklemek
    • Programla ilgili sonuçların ve bilgilerin paylaşılması

 

  • Erasmus Kalite Standartları, katılımcıların seçimi ve hazırlanması, öğrenme çıktılarının belirlenmesi, değerlendirilmesi ve tanınması, proje sonuçlarının paylaşılması gibi proje görevlerini kapsar.
    • Kapsayıcılık ve çeşitlilik
    • Çevresel olarak sürdürülebilir ve sorumlu uygulamalar
    • Eğitim ve öğretimde dijital geçiş

Öğrenci Haraketliliği Aktivite Detayları

Uygun Katılımcılar

  • Uygun katılımcılar, temel mesleki eğitimde (iVET) ve sürekli mesleki eğitimde (cVET) öğrenicileri ve çırakları içerir. Katılımcılar uygun bir IVET veya cVET programına kayıtlı olmalıdır.
  • iVET ve cVET programlarının yeni mezunları (çıraklık eğitimini tamamlamış olanlar dahil), mezuniyetten 12 ay sonrasına kadar katılımcı olabilirler. Katılımcıların mezun olduktan sonra zorunlu sivil veya askerlik hizmetini yerine getirmeleri durumunda, uygunluk süresi hizmet süresi kadar uzatılacaktır.

Öğrenci Kapsamı

  • Temel Mesleki Eğitim (iVETöğrenicileriMesleki ve teknik orta öğretim (lise) öğrencileri, mesleki kursiyerler.
  • Sürekli Mesleki Eğitim (cVET): Temel mesleki eğitimini (üniversite dahil) tamamlamış veya aktif olarak çalışmakta olan bireylerin mesleki beceri ve işgücü piyasasında kullanabilecekleri bilgi ve/veya becerilerini geliştirmek veya güncellemek, yeni mesleki beceriler edinmelerini sağlar. Kariyer veya alan değişikliği için beceriler ve kişisel ve mesleki gelişimlerini sürdürmek için yardımcı olmayı amaçlayan, belirli bir program çerçevesinde yürütülen ve bir belgeye yönlendiren eğitim olarak tanımlanmaktadır.

Not: Yükseköğretim mesleki ve teknik eğitim programlarından mezun olan ve cVET programına devam eden öğrenciler kapsam dahilindedir.

Short-term learner mobility:

iVET veya cVET programları kapsamındaki mesleki eğitim öğrenicileri yurt dışında bir İşletmede veya mesleki eğitim kurumunda öğrenme dönemi geçirebilirler.

Bu dönem güçlü bir iş tabanlı öğrenme (work-based learning) bileşeni ve her bir katılımcı için tanımlanmış bireysel öğrenme programını mutlaka içermek zorundadır.

Work-based learning: İşyerinde (alternatif eğitim gibi) veya bir mesleki eğitim kurumunda mesleki bağlamdaki görevleri yerine getirerek ve bunları yansıtarak bilgi ve becerilerin edinilmesi

Türkiye’den giden öğrenici grubuna tercüman eşliğinde sınıfta veya atölye ortamında verilen ders veya seminer ile tercüman eşliğinde kurum ziyaretleri gibi faaliyetler uygun değildir.

Not: Dezavantajlı gruplardaki katılımcılar için gerekçelendirilmesi halinde asgari süre 2 gün olacak şekilde haraketlilik planlanabilir.

Long term learner mobility (ErasmusPro):

iVET veya cVET programları kapsamındaki mesleki eğitim öğrenicileri yurt dışında mesleki eğitim sağlayıcısı bir kurumda, bir şirkette veya mesleki eğitim veya iş gücü piyasasında aktif olan bir kurumda daha uzun bir öğrenme dönemi geçirebilirler.

Bu dönem güçlü bir iş tabanlı öğrenme (work-based learning) bileşeni ve her bir katılımcı için tanımlanmış bireysel öğrenme programını mutlaka içermek zorundadır.


Work-based learning: İşyerinde (alternatif eğitim gibi) veya bir mesleki eğitim kurumunda mesleki bağlamdaki görevleri yerine getirerek ve bunları yansıtarak bilgi ve becerilerin edinilmesi
Türkiye’den giden öğrenici grubuna tercüman eşliğinde sınıfta veya atölye ortamında verilen ders veya seminer ile tercüman eşliğinde kurum ziyaretleri gibi faaliyetler uygun değildir.

Participation in skill competitions:

Öğrenciler yurtdışındaki beceri yarışmalarına katılabilirler.

Finansman aynı zamanda öğrencilere faaliyetleri sürece eşlik eden personel, mentörler veya uzmanlar için de sağlanır.

Öğretmen Haraketliliği Aktivite Detayları

Uygun Katılımcılar:

  • Temel mesleki eğitimde (iVET) ve sürekli mesleki eğitimde (cVETçalışan öğretmenler, eğitmenler diğer tüm eğitim dışı uzmanlar ve personel.
  • Eğitim ve öğretim dışındaki personelin kapsamı, mesleki eğitim sağlayıcılarında temel ve sürekli mesleki eğitim alanında (VET) çalışan yöneticileri, uluslararası hareketlilikten sorumlu personel vb. veya Mesleki Eğitim ve Öğretimde (VET) aktif olan diğer kuruluşlarda çalışan yerel şirket ortaklarındaki ustaları, danışmanları içerir.

Uygun Aktivite Yerleri

  • Faaliyetler yurtdışında, Program ülkelerinde gerçekleştirilmelidir.
  • Ek olarak, Erasmus Akredite kurumları, iş başı izleme (job shadowing) ve öğretim ve eğitmen atamaları için katılımcıları Ortak Ülkelere gönderebilir. (Bütçenin maksimum %20’si ortak ülkeler için harcanabilir)

On-the-job learning (job shadowing):

  • Mesleki eğitiminden sorumlu personelin yurt dışında bir mesleki eğitim kurumunda meslektaşıyla veya işletmedeki uzmanla/ustayla birlikte çalışması.
  • Ev sahibi kuruluşun günlük işlerinde uygulayıcıları takip ederek eğitim almak, iyi uygulamaların karşılıklı değişimini yapmak, beceri ve bilgi edinmek ve / veya aktif katılımcı gözlem yoluyla uzun vadeli ortaklıklar kurmak amacıyla başka bir ülkedeki bir ortak kuruluşta bulunmasıdır.

Not: Tercüman eşliğinde kurum ziyaretleri uygun değildir.

Courses & Trainings:

Bireysel düzeyde belgelenmiş öğrenme çıktıları olan ve profesyonel eğitmenler veya diğer kalifiye uzmanlar tarafından yürütülen yapılandırılmış bir öğrenme programı aracılığıyla bir öğretmenin, eğitmenin veya diğer personelin mesleki yeterliliklerini geliştirmeyi amaçlayan faaliyetlerdir. Etkinlikler, sınıfta öğrenme, atölye çalışmaları, sahada öğrenme gibi çeşitli biçimlerde olabilir.

Eğitim ve kurslar hareketliliği kapsamında katılımcının 10 güne kadar kurs ücreti karşılanabilir.
Kurs ve eğitimin seçimi başvuru sahibinin sorumluluğundadır. Kurs sağlayıcılarının seçiminde aşağıdaki linkte yer alan kriterler dikkate alınmalıdır:

“Quality Standards for courses under Key Action 1”
Önceden yapılandırılmamış, mevcut olmayan ve katılımcı grubuna özel oluşturulmuş, tercüman kullanılarak eğitim verilen ve yukarıdaki linkte verilen Kalite Standartlarını sağlamayan kurslar uygun değildir.

Akredite Kuruluşlar için Mesleki Eğitim Öğrenici ve Personel Hareketliliği

Bu faaliyet ile mesleki eğitim öğrenici ve personelinin bilgi, beceri ve yeterliliklerinin geliştirilmesi ve bu kişilere yurt dışında mesleki gelişim fırsatları sunulması hedeflenmektedir. Mesleki eğitimdeki öğrenici hareketliliği ile temel mesleki eğitim programlarına devam eden öğreniciler (mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencileri ve meslek kursiyerleri) ve sürekli mesleki eğitim programlarına devam eden öğrenicilerin yurt dışında beceri ve yeterliliklerinin; mesleki eğitim personelinin ise, iş pratiği bilgisi elde etme ve güncelleme veya mesleki eğitim becerilerinin artırılması amaçlanmaktadır.

Bu faaliyetin hedef kitlesi temel mesleki eğitim (iVET) veya sürekli mesleki eğitim (cVET)* programlarına devam eden öğreniciler (learner) ile mesleki eğitimden sorumlu personeldir(öğretmenler, eğitmenler, uluslararası hareketlilik görevlileri, yönetim ve rehberlik görevi olan personel). Öğreniciler temel veya sürekli bir mesleki eğitim programına kayıtlı olmalıdırlar. Temel veya sürekli mesleki eğitim öğrenicileri mezuniyetlerinin ardından 12 aya kadar yurt dışı hareketliliklere katılabilirler. Katılımcıların mezuniyet sonrası mecburi sivil veya askerlik hizmetini yerine getirmeleri durumunda, uygunluk süresi hizmet süresi kadar uzatılacaktır.

Mesleki eğitim personeli olarak yurt dışı faaliyetlerde yer alacak katılımcıların gönderen kuruluşla resmi bir bağlantısı (çalışan veya gönüllü) olmalıdır. Her durumda, katılımcıyı gönderen kuruluşa bağlayan görevler, Türkiye Ulusal Ajansının bu bağlantıyı doğrulamasına izin verecek şekilde belgelendirilmelidir (örneğin bir iş veya gönüllü sözleşmesi, görev tanımı veya benzer bir belge ile).

Proje süresi en az 15 ay en fazla 24 ay olmalıdır.

Faaliyetin süresi:

Öğreniciler için; 1 günden 365 güne kadar

Personel için; 2 günden 365 güne kadar olabilir.

Kurumsal destek, seyahat, bireysel destek, dâhil etme desteği, hazırlık ziyaretleri, kurs ücretleri, dil desteği, istisnai masraflar

  • Personel için işbaşı öğrenme, öğretmenlik ve eğitmenlik görevlendirmeleri ile eğitim ve kurslar,
  • Öğreniciler için güçlü bir iş tabanlı öğrenmeyi içeren kısa veya uzun süreli yurtdışı hareketlilikler ile beceri yarışmalarına katılım
  • Yurt dışından uzman daveti ve öğretmen ve eğitmen eğitimine ev sahipliği yapma
  • Katılımcı kuruluşlar yapacakları faaliyetler ile dahil etme ve çeşitliliği, çevresel sürdürülebilirliği ve dijital eğitimi aktif olarak teşvik etmeli ve bu amaçla programın sağladığı hibe desteklerini kullanarak katılımcıların farkındalığını artırmalı, iyi uygulamaları paylaşmalıdır.

Erasmus + tarafından finanse edilen hareketlilik faaliyetlerinin amacı, bireylere öğrenme fırsatları sağlamak ve Mesleki eğitim sağlayıcılarının ve diğer kuruluşların uluslararasılaşması ve kurumsal gelişimini desteklemektir.

  • Avrupa’da Temel Mesleki Eğitimin ve Sürekli Mesleki Eğitimin kalitesinin artırılması
  • Öğrenmenin ve öğretmenin Avrupa boyutunun güçlendirilmesi

Avrupa’da Temel Mesleki Eğitimin ve Sürekli Mesleki Eğitimin Kalitesinin artırılması

  • Başta dil öğrenimi olmak üzere temel yeterliliklerin ve çapraz becerilerin güçlendirilmesi
  • Mevcut ve gelecekteki işgücü piyasasında ihtiyaç duyulan işe özgü becerilerin geliştirilmesini desteklemek
  • En iyi uygulamaları paylaşmak ve yeni ve yenilikçi pedagojik yöntem ve teknolojilerin kullanımını teşvik etmek ve Mesleki Eğitim veren öğretmenlerin, eğitmenlerin, mentorların ve diğer personelin mesleki gelişimini desteklemek
  • MEÖ sağlayıcılarının yüksek kaliteli hareketlilik projeleri yürütme kapasitesini artırmak ve uluslararasılaşma stratejilerini geliştirirken kaliteli ortaklıklar oluşturabilme yeteneklerini geliştirmek
  • Hareketliliği temel veya sürekli mesleki eğitim almakta olan öğreniciler için gerçekçi bir olasılık haline getirmek ve daha uzun ortalama hareketlilik süreleri ile kalite ve etkiyi artırmak
  • Hareketlilik faaliyeti sonucu edinilecek öğrenme çıktılarının şeffaflık, kalite ve tanınmasının özellikle Avrupa çapında geliştirilmiş araçlarla yapılabilmesi

Öğrenmenin ve Öğretmenin Avrupa Boyutunun Güçlendirilmesi

  • Dahil etme ve çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerini teşvik etmek
  • Ortak Avrupa mirası ve çeşitliliği hakkında bilgiyi teşvik etmek

Avrupa çapında profesyonel ağların gelişimini desteklemek